Big Island Dzień 1

To jest już moja druga wizyta na tej wyspie. Tym razem było trochę inaczej. Pierwszy raz polegał na zobaczeniu jak największej ilości miejsc, głównie po wschodniej części wyspy. Spanie w jak najtańszym “hotelu” i maksymalne wykorzystywanie czasu.

Teraz natomiast zostaliśmy w fajnym hotelu, plan ogólny był taki by również zobaczyć dużo miejsc jednak wyszło inaczej 🙃. Mimo to ten wypad nadal zaliczam do udanych. ✅

Gotowi na weekend ! 🥂☀️🌴

Byliśmy tam 4 dni. Wylecielismy z Honolulu w środę najpóźniejszym lotem, z lotniska odebrał nas znajomy i pojechaliśmy prosto do hotelu Hilton Waikaloa Village. Wróciliśmy w niedziele również najpóźniejszym lotem.
Dzień pierwszy zaczęliśmy od porządnego wyspania się, w końcu to miały być wakacje! Pierwszą rzecz po przebudzeniu jaka zrobiłam to poszłam na balkon zobaczyć jaki mamy widok. Nie był to ocean, ale widok był również spektakularny na górę Mauna Kea.

Mauna Kea

Po ogarnięciu się zeszliśmy na dół i poczekaliśmy na tramwaj. Tak, tramwaj! Hotel jest tak duży że można przemieszczać się tramwajem 🚋 lub łódką 🚤. Pierwszy stop to Big Island Breakfast, duża restauracja z ogromnym bufetem. Można było zjeść wszystko co sobie można wymarzyć na śniadanie 😋.

Wejście do Big Island Breakfast
Widok z restauracji na hotelową lagunę 🐟💦🌴

Po śniadaniu i zorganizowaniu całej grupy zastanawialiśmy się nad planem na resztę dnia. Zdecydowaliśmy się zostać przy basenie przez następne 2 godziny.

Przerwa na palmy ! 🌴🌴🌴
W tle laguna, na pierwszym planie “rzeczka” po której wyznaczona jest trasa łódki 🚦⚓️⛵️
Relaks przy basenie 🍹🌞

Przed godzina 15 wyjechaliśmy z hotelu by odebrać naszego Jeep’a z wypożyczalni samochodów.

Nasze maleństwo na następne dwa dni ! 🚙⛽️

Mając taki samochód w końcu mogliśmy zacząć zwiedzać Big island. Po pierwszej wizycie na tej wyspie wiedziałam że ten samochód umożliwi nam zobaczenie miejsc do których ciężko dojechać normalnym samochodem. Także pierwszy cel: plaża Maks/Moks. (Nie wiem dokładnie te wszystkie nazwy hawajskie są skomplikowane, a nie mogę tej plaży znaleść w internecie 😦.) Plaża 10 min na północ od lotniska Kailua-Kona, trasa zaczyna się drogą z pozostałości lawy.

Początek trasy 🌋

W górę ↖️
I w dół ↙️

Do tego miejsca więc można się przejść w 40min-1godz w jedna stronę, lub pojechać terenowym samochodem w ok. 20min. Trasa strasznie wyboista pełno kamieni. Super stromo w niektórych momentach jak się jedzie samochodem. Gdybym ja prowadziła samochód to na pewno byśmy nie dojechali 😝.
Zanim tam dojechaliśmy byłam mega zmęczona samą jazdą ponieważ odbijałam się w środku samochodu jak jakaś piłka. Widok jednak zrekompensował moje obolałe ciało 😉. Plaża była pokryta białymi i czarnymi kamieniami. Niestety nie weszłam do wody ponieważ nie miałam specjalnych butów do wody. Co mi się wydaje koniecznością by mieć na tej wyspie ponieważ jest dużo ładnych plaż gdzie brzeg jest pokryty ostrymi kamieniami.

Kamienista plaża ⚪️⚫️⚪️⚫️
Maleństwo na plaży

Powtórka z rozrywki trzeba było wrócić tą samą trasą 😢😱.  Później udaliśmy się do domu znajomego gdzie dzień zakończyliśmy obiadem na balkonie z przepięknym zachodem słońca. 🌅